Psikolojik Eğitim

Özel Safa Okulları Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimi’nin amacı;

Öğrencilerin bilişsel, davranışsal, duygusal ve psikolojik anlamda kendilerini keşfetmelerine ve bu doğrultuda sosyal ve akademik becerileri kazanmalarına olanak sağlamaktır.

Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin gelişim dönemlerine göre farklılaşan bireysel ve grupla psikolojik danışmanlık faaliyetleri eğitim-öğretim yılının sonuna kadar dinamik bir süreç olarak gerçekleştirilmektedir.

Öğrencilerin ve velilerin psikolojik sağlamlığına katkı sağlayacak bu öğrenme süreci, öğrenciyi tanıma faaliyetleri ile başlayıp, etkileşim grubu, psikoeğitim ve veli atölyeleri ile yıl boyunca devam etmektedir.

 

ÖĞRENCİ TANIMA FAALİYETLERİ

Safa Okullarında öğrenim gören tüm öğrencilerin bilişsel, duygusal, sosyal, psikolojik ve akademik hazırbulunuşluklarını keşfetmek ve sonrasında objektif bir geribildirim sunabilmek amacıyla; öğrencilerimize, ebeveynlerimize ve sınıf öğretmenlerimize bir dizi ölçek uygulaması gerçekleştiriyoruz. Bu uygulamalar okul öncesinden 12. sınıfa kadar tüm sınıf düzeylerinde gerçekleştirilmektedir.

Metacognitive Check Up! ve Gelişim Tarama Envanteri

Öğrencilerimizin dikkat, hafıza, psikomotor beceriler, çoklu zeka ve dil gelişim alanlarına yönelik hazırbulunuşluklarını tespit etmek amacıyla uygulanmaktadır. Okul Öncesi 5 yaş, İlkokul (1. ve 3. Sınıflar), Ortaokul (5. ve 7. Sınıflar) ve Lise (9. ve 11. Sınıflar) düzeyinde uygulanmaktadır. Testten elde edilen sonuçlar, bir rapor halinde öğrencinin velisine sunulmaktadır.

Gelişim Tarama Envanteri ise, sadece Okul Öncesi (3 ve 4 yaş) sınıf düzeyinde uygulanmaktadır. Bu envanter ile birlikte, öğrencilerin kaba motor, ince motor, dil ve kişisel-sosyal gelişim alanlarındaki hazırbulunuşluklarını tespit etmek amaçlanmaktadır. Envanterden elde edilen sonuçların raporu öğrencinin velisine birebir görüşme ile aktarılır.

Diğer Öğrenci Tanıma Çalışmaları

Öğrencilerin psikolojik, duygusal, davranışsal, sosyal ve akademik becerilere yönelik gelişim düzeylerini tespit etmek amacıyla;

-Çocuklarda Davranış Değerlendirme Ölçeği

-Duygu Düzenleme Ölçeği

-Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği

-Psikolojik Sağlamlık Ölçeği

-Akademik Dayanıklılık Ölçeği

-Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği

-Öz-Şefkat Ölçeği

-Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği

-Mesleki İlgi, Yetenek ve Değer Envanterleri

-Hikaye Tamamlama Testi

-Resim Yorumlama Testi

gibi objektif ve projektif testler uygulanmaktadır. 

Bahsedilen tüm test ve ölçeklerin geribildirimleri öğrenci ve veliye bir rapor halinde, birebir aktarımla sunulmaktadır.

 

Sınıf İçi Gözlem Faaliyetleri

Öğrenci tanıma çalışmalarında sadece ölçek ve envantere yer verilmemektedir. Bunların haricinde okul psikolojik danışmanlarımız, derse dahil olarak öğrencilerin sınıf içerisindeki davranışlarını, tepkilerini ve tutumlarını gözlemleyerek bir rapor oluştururlar. Bu raporlama süreci, sene başı, ortası ve sonu olmak üzere üç ayrı dönemde gerçekleşmektedir. Bu sayede, öğrencinin sınıf içindeki süreci hakkında karşılaştırmalı bir rapor sunulmaktadır.

 

Bireysel Öğrenci Görüşmeleri

Öğrencilerle, uygulanan test ve envanterlerin raporları doğrultusunda düzenli olarak bireysel görüşmeler gerçekleştirilmektedir. Bu görüşmelerde öğrencinin akademik, sosyal ve duygusal konulardaki düşünceleri, kaygıları ve ihtiyaçları üzerine değerlendirmeler yapılır. Gerekli durumlarda öğrenciye ve ailesine rehberlik ve destek sağlanıyor. PDR Birimi tarafından, sorunu olsun veya olmasın her bir öğrenci ile dönemde en az 1 defa hedefli bireysel görüşme gerçekleştirilir.

 

ETKİLEŞİM GRUBU

Öğrencinin -sorunu olsun veya olmasın- mutlaka konuşmaya, anlaşılmaya ve bir birey olarak kabul görmeye ihtiyacı vardır...

Etkileşim grubu çalışmasıyla öğrencinin davranışlarını, düşüncelerini ve duygularını, yani bütünüyle kendisini, yargılamadan uzak ve tamamıyla çözüm odaklı bir yaklaşımla ele alıyoruz.

Bu çalışmaya öğrenci, veli, sınıf öğretmeni ve okul psikolojik danışmanı katılım gösteriyor. Sorumluluk bilinci, arkadaşlık ilişkileri, dijital bağımsızlık ve öz bakım becerileri gibi öğrenciyi ve ailesini ilgilendiren birçok önemli konu başğının ele alındığı bu çalışmada; öğrenci, yaşama dair sorumlulukların altında ezilmeden, kendisinde var olan eksikliklere yönelik farkındalık geliştirerek sosyal ve akademik sürece daha güçlü bir şekilde devam ediyor.

 

VELİ ATÖLYELERİ

Mindfulness (Bilinçli Farkındalık) becerileri temelinde oluşturulmuş olan veli atölyelerimiz, öğrencilerimizin gelişim dönemlerine göre farklılık göstermektedir.

  • Okul Öncesi ve İlkokul velilerinin çocukluk çağı ihtiyaçlarına yönelik
  • Ortaokul (5, 6 ve 7. Sınıf) ve Lise (9, 10 ve 11. Sınıf) velilerinin ergenlik dönemi ihtiyaçlarına yönelik,
  • Ortaokul (8. Sınıf ) ve Lise (12. Sınıf) velilerinin sınav süreci ihtiyaçlarına yönelik,

olmak üzere 3 farklı atölye programımız gerçekleştirilmektedir. Her bir program 2 hafta sürmektedir. Belirtilen veli atölyeleri, her çeyrek dönemde velilerin başvurularına açılmaktadır.

 

MİNDFUL PSİKOEĞİTİM FAALİYETLERİ

Gelenekselleşmiş rehberlik anlayışında, öğrencilere belli bir konuda beceri kazandırmak veya farkındalık oluşturmak adına “seminer” faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.

Safa Okulları PDR Birimi olarak seminer faaliyetlerini tamamıyla reddetmemekle birlikte; öğrencilerimize beceri ve farkındalık oluşturmak adına, bilimsel, gelişimsel ve sürdürülebilir psikolojik danışma ve rehberlik anlayışıyla hareket etmekteyiz.

Bu amaçla; psikolojide Mindfulness (Bilinçli Farkındalık) adı verilen yaklaşımın teknikleriyle tasarlanmış olan Psikoeğitim Faaliyetlerimizi öğrencilerimize sınıf ortamında uygulamaktayız. Genel adı Mindful Psikoeğitim Faaliyetleri olan çalışmalarımız 3 farklı kategoride ilerlemektedir:

Okul öncesi ve İlkokul düzeylerine göre tasarlanmış olan MindfulChild Psikoeğitim Programı; öğrencilerimizin kendini keşfetme, iletişim kurma ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalardan oluşmaktadır.

Ortaokul (5, 6 ve 7. Sınıf) ve Lise (9, 10 ve 11. Sınıf) düzeylerine göre tasarlanmış olan MindfulSocial Psikoeğitim Programı; öğrencilerimizin akran ve ebeveyn ilişkilerinde ihtiyaç duyacakları sosyal becerileri geliştirmeye yönelik çalışmalardan oluşmaktadır.

Ortaokul (8. Sınıf) ve Lise (12. Sınıf) düzeylerine göre tasarlanmış olan MindfulAkademik Psikoeğitim Programı ise; sınava hazırlık sürecinde olan öğrencilerimizin yaşayabilecekleri stres ve kaygı gibi durumlara karşı beceri ve farkındalık geliştirmelerine yönelik çalışmalardan oluşmaktadır.

Tüm bu çalışmalar bilimsel metotlarla yürütülmekte ve öğrencilerimizin başlangıçtaki durumu ile program tamamlandıktan sonraki durumları, ön test ve son test uygulamalarıyla tespit edilmektedir.